Have I been a fool just say

Klockan är 04.43 måndag morgon och jag ligger naken på badrumsgolvet och gråter. Fan, jag lovade mig själv att jag aldrig skulle utsätta mig för det här igen. Jag intalar mig själv att imorgon ska jag bli en ny människa. Doften av ångest blandas med billig eau de cologne. Har läst någonstans att man kan komma över ångesten genom att bita hårt i nagelbandet på tummen tills det börjar blöda. Det undermedvetna förknippar ångesten med smärtan i tummen och därför får man inte ångest mer, eller nått sånt skit. Slutar bita innan det börjar blöda för det gör helvetiskt ont. Inte ens det klarar jag av. Fan! Ingen förstår hur jag har det. Jag är snuvig, och har ont i magen. Har varit sjukanmäld från jobbet i över 2 månader.


Men sen säger man ju också att killar blir extra sjuka när de är förkylda.



Tänkte på en annan sak, vet inte om det är sant eller inte. Men jag hörde att en kvinna i Saudi Arabien blev våldtagen av 7 män. Kvinnan fick 200 piskrapp och 6 månader i fängelse. Advokaten gjodre var en advokat bör göra och överklagade domen eftersom den var något orrätvis dom. Domaren tänker på saken och kommer med en ny dom som lyder så här. Advokaten förlorar sin licens och kvinnan får fördubblat straff. dvs 400 piskrapp samt 1 år i fängelse.

Ger en verkligen perspektiv på hur bra vi har det i Sverige


Kommentarer
Postat av: pange

Det ger en snarare perspektiv på hur bra kvinnorna har det i Sverige..?

2007-11-19 @ 16:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback