Helt GALET!

Häromkvällen satt jag och kollade på tv i min stora soffa. Problemet är den att jag inte når ned i golvet med fötterna när jag sitter i min fina soffa framför tv:n.
Därför kryper jag upp i soffan. Och i samma ögoblick somnade jag.

Det betydde att jag vaknade lite drygt klockan 2. Då var allt över. Alla bra program var slut. Och jag hörde en gäll flickröst upprepa: Det här är helt GALET. 22.000 kronor i potten. Ring. Det här är verkligen GALET.
Det kallas Nattliv och är en hemsk företeelse. Ett försök till förströelse. Ännu värre är den på dagen, då heter det Ordjakten, tror jag.

TV 4 har lyckats rekrytera ett antal ungaknappt lovliga flickor, som i jakten på kändisskap gått med på att bli uppmålade, klädda i partykläder och tränade i att säga "Det här är helt GALET" några hundra gånger i varje program. Det är söta tjejer, anställda av just det skälet, måste man förmoda.
De pratar i ett rasande tempo. Men säger hela tiden samma saker. Precis samma saker, natt efter natt, förmiddag efter förmiddag.
Ibland ska de ställa en s.k kunskapsfråga. Det är då tv-tittandet övergår i nervositet. Igår ser jag en söt brunett läsa på sin lapp, få något alldeles blankt och flackande i blicken, titta en gång till på lappen och stappla fram: "vilken sorts djur är en piggvar?" Hon ser väldigt lättad ut när ringaren säger "fisk" och hon kan - efter att ha konsulterat lappen igen - hojta - Jaaa. Rätt, det här är helt GALET roligt. Du vann.

Vår tids folkbildning!
Men måste små Britneys vara våra lärarinnor?
Bespara mig detta och lägg in lite Walker, Texas Ranger-avsnitt eller en skön Steven Seagal-rulle.
Det är kanske inte Galet, men det är iallafall underhållning

Kommentarer
Postat av: Alice

Måste bara säga att jag gillar er blogg starkt;) bra jobbat kusiner, och fortsätt underhålla världen!

2007-09-14 @ 00:44:14
Postat av: sjukaste

"Problemet är den att jag inte når ned i golvet med fötterna när jag sitter i min fina soffa framför tv:n."

HALVMETERSAXEL

2007-11-03 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback